Live streaming review – Viaplay

• Man kan användasmartphones/surfplattor
  • Lite fördyrt
  • Ingen live chat
  • Inte de senastefilmerna

Registrera gratis konto hos Viaplay

Utbud:

Om du älskar sport, utanattbliavbruten av ständigreklam, så kommer du attälska viaplay.se. Här kan du se över 50 matcher i veckan live, från en mängdolikasporter. Njut till exempelavdramati Premier League, närärkefienderna Liverpool och Manchester United drabbarsamman.Eller London-derbytmellanTottenhamoch Arsenal. Se de hårdahockeylirarna på isen i NHL, lyssna på motorljudenfrån Formel 1 i Monaco ochlåt dig imponeras av Tiger Woods när han sänker en putt på tio meter på PGA-Touren. Kort sagt, det finnsmassor av attraktiv sport attväljamellan, när du har viaplay.se på din skärm. Utöver den sport som ingår i ditt paket, så kan du ocksåväljaattköpaenstaka event som storaboxningsmatcher. Dessutom får du speciellaerbjudanden. Framtill finalen i Champions League kan du tillexempel se alla finalernamellan 1995 och 2012.

Användarvänlighet:

Viaplay.se använder sig av SmoothStreaming kvalitet, som anpassar sig tillditt bredband. Du kan se sport både i HD och SD, och du kan skiftamanuelltmellaninställningarna. Med streamingöverförsinnehålletdirekttill din datorutanatt du behöverladdanernågra filer. Därförbelastasinte din dator, utan det enda som krävsärtillgångtill internet. Förattkoppladatorntill en TV eller projektor behöver du ett grafikkort med TV-out (VGA/HDMI/DVI) samt en kabel mellan grafikkortet och din TV. Dessutom kan du ocksåanvända din Smart-TV, om du har en sån. Det ärocksåmöjligtattanvända sig av sin Xbox eller Playstation, genom attladdaner en app. Är du intresserad av vårasvenskaspelare i NHL, kan du följa NHL Gamecenter, där alla matcher visas live. Det går ocksåatt se matcher som redan har spelats, så du intemissar en sekund av det underhållandespelet.

Så kommer du igång:

Du kommer igångsupersnabbt med ditt viaplay.se abonnemang. På startsidan kan du registrera dig ochbeställa det paket, som passar just dina behov. TV+Filmkostar 79 SEK per månad, medanTV+Film+Sportkostar 249 SEK per månad. TV+ Film-paketet kan prövas gratis i en månadutanbindningstid.

Extra:

Viaplay.se ärintebara sport, utanocksåstora filmer och tv-serier. Du kan se komedier, drama, action, thrillers, rysareochdokumentärer. Upplev klassiker som ”Pulp Fiction”, se äventyret ”Avengers”, roliga, tecknade filmer som ”Modig”, eller den fantastiska ”ShawshankRedemption”. Om du föredrarTV-serier kan du följa ”How I metyourmother”, ”Family Guy”, ”Mad Men” och ”Friends”. Till de lite mindre finns bland annat ”Scooby-Do”, ”Smurfarna” eller ”Bananer i pyjamas”.

Support:

Du kan kontaktakundservice på telefon, vardagarmellan kl. 12-20 och på helgermellan 12-18- Dessutom kan du skickaettmejl med en beskrivning av ditt problem. De har också en rättomfattande ”Vanligastefrågorna” –sektion, där du kan finna svar på de flestafrågor. Dockfinns ingen livechat.

Vi tycker att…

…viaplay.se har ettimponerandeurval av sport attväljamellan. Den visas i mycket fin kvalitet, och det ärsköntattslippa reklamen. Det ärocksåen fördel, att man kan köpaspecialevennemang, som boxningsmatcher. Sen finns det många serier attfölja, om man beställerhelapaketet, och det finnsmycketför barn. Men priset på 249 SEK/månadförTV+Film+Sportärlite i överkant, när man redaninnan har ettstort tv-paket med SVT och TV4. Dessutomärfilmernainte de senaste, om man nu bryr sig om det.

Registrera gratis konto hos Viaplay